Klantenservice & FAQ
Algemene vragen
Wanneer je een vraag hebt over een bepaald product of graag een advies wilt van onze klantenservice, dan kunt u gebruik maken van het menu rechts op deze pagina. Wij zijn je graag van dienst dus schroom niet jouw vragen aan ons te stellen. Wij proberen alle vragen nog dezelfde dag af te handelen en naar je terug te koppelen.
Voor een offerte op maat kunt u ook altijd telefonisch contact met ons opnemen.
Bellen vanuit Nederland |
(0) 857 - 920171 |
Bellen vanuit België |
+31(0) 857 - 920171 |
Mailen naar |
[email protected] |
Klachten
Wij doen altijd onze uiterste best om onze klanten tevreden te stellen met ons product en onze service. Toch kan het gebeuren dat je als klant niet tevreden bent. Wanneer je een klacht hebt, dan kun je altijd contact opnemen met Graszaaddirect.nl middels ons telefoonnummer of e-mailadres.
Jouw klacht zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. In alle gevallen ontvang je binnen 48 uur van ons een reactie. Mocht het onverhoopt toch zo zijn dat wij jouw klacht niet tot jouw tevredenheid kunnen afhandelen, dan heb je altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met Stichting Webshop Keurmerk, waarbij Graszaaddirect.nl is aangesloten, ter bemiddeling. Als ook de bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk niet de klacht oplost, kun je jouw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie SGC.
Retourneren / Herroepingsrecht
Alle producten die wij verzenden worden altijd grondig gecontroleerd voordat ze daadwerkelijk worden afgegeven aan de koerier die jouw pakket gaat uitleveren. Kwaliteit en zorgvuldigheid staan bij ons hoog in het vaandel, maar dat geldt ook zeker voor het geval dat je jouw product retour wenst te sturen of niet tevreden bent. In het geval van retourneren hanteren wij de volgende procedure:
Alle bestelde producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons geretourneerd worden. Indien mogelijk in de originele verpakking. Het product mag niet beschadigd zijn en dient in zo oorspronkelijk mogelijke staat te verkeren. De aanschafwaarde (incl. verzendkosten) zullen binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van de retourzending aan jou worden terugbetaald. De kosten voor het retourzenden zijn wel voor rekening van de klant.
Wil je een product retourneren, neem dan contact met ons op via ons e-mailadres. Voor meer informatie over verzending en/of retourneren (incl. retourformulier) verwijzen we je graag naar deze pagina.
Prijzen
Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW.
Alle genoemde prijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
1 Veel gestelde vragen
1.1 Algemene vragen
Wanneer je een vraag hebt over een bepaald product of graag een advies wilt van onze klantenservice, dan kunt u gebruik maken van het menu rechts op deze pagina. Wij zijn je graag van dienst dus schroom niet jouw vragen aan ons te stellen. Wij proberen alle vragen nog dezelfde dag af te handelen en naar je terug te koppelen.
Voor een offerte op maat kunt u ook altijd telefonisch contact met ons opnemen.
Bellen vanuit Nederland |
(0) 857 - 920171 |
Bellen vanuit België |
+31(0) 857 - 920171 |
Mailen naar |
[email protected] |
1.2 Klachten
Wij doen altijd onze uiterste best om onze klanten tevreden te stellen met ons product en onze service. Toch kan het gebeuren dat je als klant niet tevreden bent. Wanneer je een klacht hebt, dan kun je altijd contact opnemen met Graszaaddirect.nl middels ons telefoonnummer of e-mailadres.
Jouw klacht zal zo spoedig mogelijk in behandeling worden genomen. In alle gevallen ontvang je binnen 48 uur van ons een reactie. Mocht het onverhoopt toch zo zijn dat wij jouw klacht niet tot jouw tevredenheid kunnen afhandelen, dan heb je altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met Stichting Webshop Keurmerk, waarbij Graszaaddirect.nl is aangesloten, ter bemiddeling. Als ook de bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk niet de klacht oplost, kun je jouw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie SGC.
1.3 Retourneren / Herroepingsrecht
Alle producten die wij verzenden worden altijd grondig gecontroleerd voordat ze daadwerkelijk worden afgegeven aan de koerier die jouw pakket gaat uitleveren. Kwaliteit en zorgvuldigheid staan bij ons hoog in het vaandel, maar dat geldt ook zeker voor het geval dat je jouw product retour wenst te sturen of niet tevreden bent. In het geval van retourneren hanteren wij de volgende procedure:
Alle bestelde producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons geretourneerd worden. Indien mogelijk in de originele verpakking. Het product mag niet beschadigd zijn en dient in zo oorspronkelijk mogelijke staat te verkeren. De aanschafwaarde (incl. verzendkosten) zullen binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van de retourzending aan jou worden terugbetaald. De kosten voor het retourzenden zijn wel voor rekening van de klant.
Wil je een product retourneren, neem dan contact met ons op via ons e-mailadres. Voor meer informatie over verzending en/of retourneren (incl. retourformulier) verwijzen we je graag naar deze pagina.
1.4 Prijzen
Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief BTW.
Alle genoemde prijzen op onze website zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
2 Verzenden & retourneren
2.1 Verzenden
Bestellingen worden standaard met PostNL Pakketpost verzonden tenzij het een grote bestelling betreft. Om logistieke redenen wordt
er gekozen voor een levering op een pallet. Palletzendingen worden uitgevoerd door Sluyter/Transmission.
Voor een uitgebreid overzicht van de bezorgopties en het bezorgschema verwijzen we je graag naar deze pagina.
2.2 Verzendtijd
Nederland |
Op werkdagen voor 17.00 besteld, dezelfde dag verzonden |
|
3 - 5 werkdagen indien niet voorradig |
België |
Kan één (1) werkdag langer duren, maar in de praktijk wijken levertijden niet of nauwelijks af |
Overdag niet thuis? Kies dan voor aflevering op een servicepoint bij jou in de buurt! Met duizenden servicepoints in Nederland en België zit er altijd ééntje bij jou in de buurt.
Meestal betreft het een supermarkt, drogist, gemakswinkel, tankstation etc. Afhalen kan dan door de week of in het weekend vanaf 15.00 - dan liggen de pakketten vaak klaar. Ligt er een pakje voor je klaar bij een Servicepoint?
Dan wordt er automatisch een sms of email naar je verzonden. Wordt het pakje niet direct opgehaald, dan ontvang je nog twee herinneringsberichten.
Je kunt tijdens het bestellen eerst gewoon je eigen adresgegevens invoeren en bij de het kiezen van de verzendmethode geef je aan 'afhalen'.
Dan wordt automatisch het servicepoint geselecteerd dat het dichtste bij jou in de buurt is, maar dat kun je nog aanpassen naar een ander afhaalpunt van of DPD of PostNL
door te klikken op 'Kies een ander afhaalpunt'.
2.3 Verzendkosten
Voorwaarden verzendkosten
Nederland (Standaard verzending) |
€ 6,95 |
België (Standaard verzending) |
€ 9,95 |
Duitsland (Standaard verzending) |
€ 9,95 |
|
|
Nederland (Brievenbuspost) |
€ 2,95 |
België (Brievenbuspost) |
€ 4,95 |
Duitsland (Brievenbuspost) |
€ 4,95 |
Bij het selecteren van de optie brievenbuspost voor kleine bestellingen ontvangt u geen track & trace code en levertijd is dan 1 tot 3 werkdagen.
Let op; wij kunnen de keuze maken om alsnog voor een brievenbus zending te kiezen op basis van gewicht.
2.4 Retourneren / Herroepingsrecht
Alle producten die wij verzenden worden altijd grondig gecontroleerd voordat ze daadwerkelijk worden afgegeven aan de koerier die jouw pakketje gaat uitleveren. Kwaliteit en zorgvuldigheid staan bij ons hoog in het vaandel, maar dat geldt ook zeker voor het geval dat je het product retour wenst te sturen of niet tevreden bent. In dat geval hanteren wij de volgende procedure:
Alle bestelde producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst bij ons aangemeld worden voor retour. Het retourformulier kun je hier downloaden, of klik op de afbeelding hiernaast. Het ingevulde retourformulier kan per mail verzonden worden naar: [email protected] of u mag het formulier printen en bij de doos indoen.
Indien mogelijk moeten retour producten in de originele verpakking aan ons teruggestuurd worden. Het product mag niet beschadigd zijn en dient in zo oorspronkelijk mogelijke staat te verkeren. Gezien de mogelijke schade aan het graszaad, kunnen wij geen geopende plastic verpakkingen als retour accepteren. De plastic verpakking is doorzichtig, dus je kunt van buitenaf zien of er al dan niet iets aan het product mankeert. Bij de dichte papieren verpakkingen geldt dit uiteraard niet.
Na het invullen en insturen van het retourformulier mag je binnen 14 dagen het product aan ons retoursturen. De aanschafwaarde inclusief verzendkosten* die je hebt betaald zullen binnen 14 dagen na ontvangst van het retourformulier worden terugbetaald. De kosten voor het retourzenden zelf zijn wel voor rekening van de klant.
|
 |
* Dit geldt alleen als de gehele bestelling retour komt, indien een gedeelte van de bestelling retour komt dan worden de verzendkosten niet gecrediteerd.
Wil je een product retourneren neem dan contact met ons op via de Klantenservice of stuur een e-mail naar [email protected]
3 Checkout
3.1 Met welke vervoerder bezorgen jullie?
Keuze van vervoerder voor pakketten?
Onze pakketten versturen wij met Post NL, ook grote en zware zakken tot maximaal 25kg zal de Post NL bezorger bij u leveren. Dit kan soms wel tot 8 verschillende pakketten zijn, zoals 8 zakken graszaad van 15kg.
Keuze van vervoerder voor pallets?
Wij versturen ook palletzendingen. Dit zijn zendingen vaak van 200kg of meer. Een volle pallet meststof is vaak 1000kg. Deze pallets versturen wij met Transmission/Sluyter, zij hebben een groot netwerk en kunnen snel leveren. Let wel op dat dit vrachtwagens zijn en er een langere levertijd kan zijn. Voor meer informatie willen wij u verwijzen naar onze bezorgoptie pagina: klik op deze link
3.2 Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?
De onderstaande verzendkosten zijn éénmalig, ongeacht aantal of gewicht.
€ 6,95 Nederland (Standaard verzending)
€ 9,95 België (Standaard verzending)
€ 9,95 Duitsland (Standaard verzending)
Enkel bij kleine hoeveelheden bloem of graszaad tot 100 gram is er de mogelijkheid om te kiezen voor brievenbus zending. Hier ontvangt u geen track en trace code en levertijd is 1 tot 3 werkdagen
€ 2,95 Nederland (Brievenbuspost)*.
€ 4,95 België (Brievenbuspost)*
€ 4,95 Duitsland (Brievenbuspost)*
*Let op; wij kunnen de keuze maken om alsnog voor een brievenbus zending te kiezen op basis van gewicht.
3.3 Kan ik de zending volgen?
Je kan zeker je bestelling volgen!
Na het plaatsen van de bestelling zullen onze inpakkers voor je aan het werk gaan. Als je bestelling is in gepakt krijg je van ons een email met je eigen track en trace code. Als je hier gelijk op klikt krijg je de melding 'pakket is nog niet ontvangen' dit komt omdat het pakket nog niet is gescand bij de vervoerder.
De pakketten worden rond 17.00 uur bij ons opgehaald en naar het sorteercentrum worden gebracht. Hier worden deze verwerkt en klaargezet voor de bezorgers. Later op de avond zal je een melding krijgen met een juist tijdvak van levering.
3.4 Zakelijk bestellen en BTW nummer
Is het mogelijk om zakelijk te bestellen?
Bij graszaaddirect.nl kan u ook zakelijk bestellen. Heeft u grotere hoeveelheden nodig, of besteld u vaker? Neem dan contact met ons op. Dit zodat wij u de beste prijs kunnen bieden.
Afleveradres en factuuradres?
Wij hebben de optie om zowel uw factuuradres en afleveradres anders in te vullen. Dit is gemakkelijk als u de order op een anders adres zou willen afleveren, bijvoorbeeld rechtstreeks naar de klant of een andere locatie van uw bedrijf.
Ook kan tijdens het bestelproces (laatste stap) een inkoopnummer/inkoopreferentie ingevuld worden. Dit kan gemakkelijk zijn voor de administratie.
Invullen BTW nummer
Invullen BTW nummer kan soms een foutmelding veroorzaken, dit omdat de landcode vaak is vergeten.
Nederlands BTW nummer:
Begint met NL, dan komen 9 cijfers, de letter B en dan nog eens 2 cijfers.
Voorbeeld: NL123456789B01
Belgische BTW nummer
BTW nummer is identiek aan uw ondernemingsnummer met het enige verschil dat uw btw-nummer begint met 'BE' gevolgd door de cijfers. Bijvoorbeeld: 'BE 0123.321.123'.
3.5 Ik zou graag nog advies willen over mijn bestelde product
Deskundig advies nodig?
Wij willen je graag helpen met het maken van je keuze, je kan ons altijd bellen of een email sturen via:
Veel informatie op onze BLOG en Kennisbank
Veel informatie hebben wij al voor je verzameld in onze BLOG en KENNISBANK. Op deze pagina's kun je rustig alles doorlezen.